14: Happy New Year!

1 januari 2019 - Taipei, Taiwan

Allereerst.... Gelukkig Nieuwjaar iedereen! De meesten heb ik via de diverse social media al de beste wensen gegeven maar beter te veel dan te weinig toch...?

Om ongeveer kwart over negen vanochtend ben ik opgestaan. De rest van de familie was nog in diepe rust. Ik heb me aangekleed en ben even lekker gaan ontbijten. Toen ik terug kwam was de rest nog steeds in diepe rust, dus ik ben maar even wat ontbijterigs voor hen gaan halen bij de supermarkt naast het hotel. Het was al een uurtje of 11 voor er een beetje beweging bij de rest kwam. Nadat iedereen wat genuttigd had zijn we op pad gegaan. Siri wilde graag naar het "Hello Kitty Café" hier in Taipei. Dus zo gezegd, zo gedaan. Snel even opgezocht waar we moesten zijn (lang leve Google) en dan op weg. Toen we aankwamen leek het eerst of het gesloten was. Had ook zo maar gekund op 1 januari 's morgens. Maar gelukkig bleek het toch open te zijn. We werden meteen bij een balie opgevangen en mochten daar de bestelling doorgeven. De helft van hetgeen op de kaart stond hadden ze niet dus de keuze was redelijk beperkt. We mochten doorlopen naar boven en eenmaal boven kwamen we in het eigenlijke "Hello Kitty café". Ik denk dat iedereen die Hello Kitty kent ongeveer wel een voorstelling kan maken van hoe het er uit zag. Overal afbeeldingen van Hello Kitty, en alles in kleurtjes waarvan het glazuur spontaan van je tanden springt. Ook de prijzen voor eet- en drinktechnische gedeelte lieten het glazuur spontaan van je tanden springen. Maar goed, het is vakantie dus... De bediening liep in Hello Kitty jurkjes en dat kwam hun humeur overduidelijk niet ten goede. Uitstraling 0,0, ze serveerden de consumpties en verplaatsten lucht en daar was alles mee gezegd. Als ze het goed aan zouden pakken zou dit een hele leuke formule kunnen zijn maar op deze manier is het gedoemd te mislukken. Nadat we alle bordjes weer leeg gemaakt hadden was het "Goodbye Kitty" en maakten we dat we weg kwamen om hier niet meer terug te komen als het aan mij ligt.

IMG-20190101-WA0004

Volgende stop was de Kuang-Hua IT market, we zouden even gaan kijken voor een nieuwe telefoon voor Nicole. We hadden allemaal een soort van Media Markt achtig iets verwacht maar dat pakte iets anders uit. Eenmaal binnen zien we allemaal kleine winkeltjes, verspreid over meerdere verdiepingen. Het was een soort van Zwarte Markt maar dan in 1 één pand met 4 verdiepingen. Na een klein uurtje hadden we het wel weer gezien. We hadden van alles en nog wat gezien, behalve telefoons....tenminste, ze hadden wel telefoons maar niet in de prijsklasse die wij zochten. En dus zijn we maar weer richting de Taipei City Mall onder het Centraal Station vertrokken om nog even te shoppen. Mika heeft een Nike sweatvest gekocht en Siri een Eastpak rugzakje en een paar lichtgevende Skechers schoenen.

20190101_204917

Nadat we nog even uit hadden gerust maakten we ons klaar om naar de Shilin Night Market te gaan om een hapje te eten en wat inkopen te doen. Met de onovertroffen metro van Taipei waren we binnen een half uurtje op de plek van bestemming. Eerst maar even wat eten, een heerlijk bakje Beef Teriyaki, vers van het vuur. Intussen hebben we ook wat kleine spulletjes ingekocht en even verder over de nightmarket geslenterd. Even verder hebben we nog een lekker snackje gegeten, een soort pannenkoek met ei er onder gebakken, gevuld met beef en lenteuitjes... heul erg lekker! Ik heb even later eindelijk ook "Stinky Tofu" een keer geprobeerd, een Taiwanese specialiteit. Als je langs het kraampje loopt denk je dat de riolering ergens kapot is, zo ruikt het. Het is dus gekruide tofu geserveerd aan stokjes met een kruiden/ groentenmengseltje er bij. Het was lekker maar om het nu snel nog een keer te bestellen...dat niet. De rest van de familie wilde sowieso niet proeven, sterker nog...die blijven de rest van de avond uit mijn buurt. In de Nike-store hebben we nog even rond gesnuffeld en heeft Mika ook nog een trainingsbroek gekocht, die bij z'n sweatvest past. Ondergetekende heeft een paar nieuwe Nike Airmax patta's voor een mooi prijsje aangeschaft. Nadat we nog een heerlijk gefrituurde "kaas met een krokante deeglaag en een worst er in" snack hadden verorbert zijn we met pien in de poot'n weer richting de metro gestrompeld. En inmiddels zit ik hier aan een biertje mijn eerste stukje van dit nieuwe jaar voor jullie te typen.

20190101_233001

Het is tijd om te gaan slapen, de oogjes vallen zo langzamerhand dicht.

Fijne avond, slaap lekker en morgen gezond weer op!

Groetjes, Marco

1. Oma Toos:
    1 januari 2019
    Nou deze dag weer goed ingevuld. Gelukkig hebben jullie nog 2 dagen om uit te rusten voor dat jullie weer naar (school) en werk gaan. Nou nog een paar dagen genieten slaap lekker allemaal😴
  2. Opa en oma:
    1 januari 2019
    Jullie hebben echt een heerlijke vakantie tot nu toe in jullie 2e thuisland! Slaap lekker, wij zijn er ook bijna aan toe. Vanwege de nieuwjaarsdag wat later mijn onze reactie. Geniet nog van de dagen die je daar hebt.
  3. Teuni Jacobs:
    2 januari 2019
    Wat een heerlijke verhalen weer
    Geniet nog lekker van alle mooie dingen
  4. Oma Toos:
    2 januari 2019
    Ik wens jullie morgen een hele fijne dag. Slaap lekker allemaal😴
  5. Marjanne Helmink:
    3 januari 2019
    Voor jullie ook allemaal een heel gelukkig nieuw jaar!
    Leuk om te lezen wat jullie meemaken en ervaren in Taiwan. Veel plezier samen.
  6. Bianca hermsen:
    3 januari 2019