15: Over Sportwagens en Vliegende Noedels

2 januari 2019 - Taipei, Taiwan

Vandaag was weer een druk dagje. Eerst een lekker ontbijtje en daarna toch nog even terug richting de Lamborghini dealer, in de hoop dat deze nu wel geopend is. Met de groene metrolijn naar Songshan, daarna nog een klein stukje wandelen. Gelukkig was het zo goed als droog. Ja hoor, gelukkig zijn de rolluiken deze keer wel omhoog en de Lamborghini's schitteren ons al tegemoet. Alleen loop je niet zomaar even binnen bij zo'n dealer. We hebben aangebeld en iemand van het personeel kwam ons te woord staan. Ik denk niet dat ze de indruk hadden dat wij zo'n autootje kwamen bestellen... Lamborghiniman sprak wel redelijk Engels voor een Taiwanees. We vroegen of we even binnen mochten kijken en eventueel een paar fotootjes maken. Helaas kon dat niet, ze werkten op afspraak en er was net een klant binnen die een auto kwam bestellen. We konden wel een afspraak maken. Dat was voor ons niet handig want morgen hebben we de hele dag al vol gepland en vrijdag vertrekken we al weer vroeg richting Nederland. Helaas... Dan maar fff snel door de etalageruit een paar foto's gemaakt en hop, weer terug richting de metro. Volgende stop: Miramar Shopping Center.

20190102_112014

Miramar Shopping Center is een groot overdekt winkelcentrum van zo'n 5 verdiepingen met daarnaast een groot reuzenrad van 95 meter hoog. De winkels en merken die in het winkelcentrum gevestigd zijn, zijn over het algemeen van de wat duurdere soort. Voor Siri hebben we daar een paar hoodies kunnen scoren van Hello Kitty (daar is ze weer...:-) en Snoopy. Nicole heeft een paar nieuwe Adidas patta's aangeschaft. Vervolgens zijn we naar het reuzenrad gegaan, en zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen...ik heb nogal last van hoogtevrees. Maar ik wilde me niet laten kennen en ben mooi 95 meter mee omhoog gegaan. Het uitzicht over Taipei was prachtig! Jammer dat het alleen grauw en grijs was... Intussen was het ook weer lunchtijd geworden en in de kelder van de shopping mall zat een foodcourt. We hebben heerlijk gegeten, peppersteak reepjes met noedels, kip, zalm, rijst, alles nog lekker pruttelend in een verschrikkelijk heet gestookt gietijzeren pannetje.

20190102_133512

Met de metro zijn we terug naar het hotel gegaan om daar vervolgens lekker een paar uurtjes te chillen en de verschillende social media te checken/bij te werken. En ja, dan is het alweer tijd om te eten... :-)

Nicole wilde graag een keer hotpotten en had gezien dat er bij de Urban One bij ons om de hoek een hotpotrestaurant zat, Haidilao. Er zaten mensen op een tafeltje te wachten bij de ingang. Het schijnt een verschrikkelijk populair restaurant te zijn. Wij meldden ons bij de jongedame die bij de ingang stond met een schrijfblok. Of we daar een hapje konden eten... Jazeker kon dat en we mochten meteen mee lopen naar een tafeltje. Huh? En die mensen die buiten zaten te wachten dan? We kregen een Ipad in de handen gedrukt en konden precies aangeven wat we wilden hebben, we gingen voor een 2 smaken hotpot, schaaltje beef, schaaltje vleesballetjes, schaaltje zalm, schaaltje groenten, 2 schaaltjes maiskolven, schaaltje porkbelly, schaaltje champignons, verse noedels, nog een paar schaaltjes waarvan we niet precies weten wat het nou eigenlijk was en drankjes erbij. We kregen allemaal een schort voor en mochten toen aanvallen. In de tafel werd een grote pan met 2 soorten bouillon gezet. Tijdens het eten werd er nog een soort van show gegeven door een in Chinese klederdracht geklede figuur met een masker op. Deze danste tussen de tafels door en had steeds een ander masker. Plots stond hij bij mij voor m'n neus en mocht ik het masker aanraken, maar toen m'n vingers er vlakbij waren...flits, weer een ander masker.... hoe het werkte geen idee, ik zat er echt met m'n neus bovenop maar in een fractie van een seconde was het masker weer gewisseld! Super!

20190102_233557

Maar hé....de noedels stonden nog niet op tafel...? Plots komt er een in het wit geklede jongen met een petje een een stuk deeg in z'n handen naar onze tafel, muziekje erbij en die begint met dat deeg stuk te slingeren en te gooien. Ik heb er een filmpje van geplaatst, kijk maar bij video's of klik hierrrr. Die gast was echt superhandig!! Nu snap ik ook waarom de locals hier in Taiwan soms 2 uur in de wachtrij staan om hier een hapje te kunnen eten. En ook nog verschrikkelijk lekker!

Na het eten ben ik samen met Mika nog even bij de Taipei 101 geweest om een paar foto's te maken, alleen zonde dat het weer zo slecht is. De toren zit ook met de top in de wolken.

20190102_212338

En nu snel naar bed, morgen de laatste volledige dag in Taipei. Dan gaan we in de ochtend naar het tehuis waar onze kinderen de eerste maanden van hun leven hebben doorgebracht. Dan gaan we ze hopelijk heel blij maken met o.a het geld dat we opgehaald hebben met de flessenactie van Siri. In de middag gaan we met Henry, Ally en Tong-Tong naar de Taipei Zoo. Hopelijk is het een beetje redelijk weer. Verhaal en foto's volgen morgen...

Fijne avond, slaap lekker!

Groetjes, Marco

1. Oma Toos:
    2 januari 2019
    Wouw Mika dat was een verassing dat je toch nog een foto met die super auto kon maken. En Marco gaaf dat je toch ondanks je hoogtevrees in dat reuzenrad bent gegaan👍Nou een hele fijne dag morgen en hoop dat jullie een beetje mooi weer hebben in die prachtige dierentuin. Xxx
  2. Inge Vranken:
    2 januari 2019
    Geweldig om jullie belevenissen te lezen en te zien...😂 die gast met die noodles...knap hoor!
  3. Bianca Taalman:
    2 januari 2019
    Wat maken jullie toch veel mee. En knap dat je toch mee ging in het reuzerad Marco.
    En die noedelknaap, geweldig. Wat een kunst op zich.
    Geniet nog van die laatste dag en veel plezier in de zoo!
  4. Opa en oma:
    2 januari 2019
    Leuk om al die belevenissen weer te lezen. Wat een mooie foto van Mika met die auto, al is het dan van buitenaf!! Prachtige foto ook van Taipei vanuit de hoogte. En aan eten geen gebrek zo te lezen!! Slaap lekker want het belooft morgen nog een drukke dag te worden!!
  5. Mireille:
    3 januari 2019
    Super mooi om jullie belevenissen te lezen. Geniet nog van al het moois.
  6. Simone:
    3 januari 2019
    Zeker een restaurant dus om te onthouden voor de volgende keer... super leuk om te zien! Wat vliegt jullie tijd daar toch snel voorbij (hier ook, maar op vakantie mag het altijd langer duren he). Alvast een goede reis terug morgen en geniet nog even van de laatste momenten met elkaar. XXXX
  7. Dagmar & co:
    3 januari 2019
    En weer kunnen we een aantal hotspots op onze to see/to do lijstje noteren! 😃 Jullie gaan zometeen de laatste nacht in.... op naar thuis met een koffer vol nieuwe herinneringen! Slaap lekker!