3: Soms zit het mee en soms....

21 december 2018 - Schiphol, Nederland

Pfff....we zijn op Schiphol! Maar voordat het zover was....

Het begon vanmorgen toen we opstonden. In het halfduister liep ik slaperig naar het ladenkastje op de voorzolder om een bus scheerschuim te pakken... Dat slaperige was heel snel over toen ik met m'n blote voetjes in een plas water stond. Het kraantje bij het vulpunt van de centrale verwarming vond het blijkbaar nodig om het te begeven zo vlak voor onze vakantie. Installateur gebeld..."druk druk...maar we proberen een monteur te vinden die even tussendoor langs kan komen...." Ook de fotoboeken die we vorige week voor de Taiwanese familie besteld hadden (levertijd 2 werkdagen, uhuh....) waren nog steeds niet binnen. Alleen een mailtje waarin stond dat de bezorger vandaag zou komen, maar die komen ook vaak 's avonds pas. En da's knap lullig als je om 16.00 al richting Schiphol vertrekt.... Intussen hebben we de rest van de werkzaamheden maar weer opgepakt. Kindertjes naar school brengen, snel wat eten, koffers inpakken, poetsen, kattenbakken verschonen, kindertjes weer ophalen.... 11.30u...telefoon. "Goedemorgen, met de monteur van Gasservice Gerritsen, ik ben over 10 minuutjes bij u." Inderdaad, na 10 minuten stond hij binnen en nog eens 10 minuten later was hij ook al weer weg en waren wij een mooi, nieuw, state-of-the-art vulkraantje rijker. En hoera, een uurtje later stond ook de postbezorger voor de deur met de bestelde fotoboekjes!

Later in de middag, weer telefoon... De taxichauffeur die ons om 16.00 op zou halen. Of het goed was dat hij een kwartiertje eerder om 15.45 zou komen? Maar natuurlijk, menneke...geen probleem.

15.45....geen taxi

15.55....nope

16.05....Ja..geen taxi...

Even bellen waar hij blijft..... "ik ben onderweg, 10 minuutjes". Tien minuten later....nog geen taxi.... Uiteindelijk was het bijna 16.30 voordat de taxi er was.... Maar nu zijn we dan toch op Schiphol! Jeuh! Even een goeie bak koffie scoren en iets te eten en daarna in het vliegtuig zien te komen... Op naar Taiwan, let's go!

Groetjes, Marco

*UPDATE*  Het is nu 21.30u.... We zouden om 20.50u vertrekken en we staan nog steeds op Schiphol... De piloot riep net om dat er een "technical problem"  was.... Iets met de cv en een vulkraantje ofzo....