5: Ontmoeting in Taichung

23 december 2018 - Taichung, Taiwan

Vanochtend zijn we om 06.15u opgestaan. Snel even een ontbijtje naar binnen gewerkt want om 07.45u werden we weer opgehaald door Henry. Vandaag stond de ontmoeting gepland met de biologische moeders, broer en zus van onze kids in Taichung, zo'n anderhalf tot 2 uur rijden van Taipei.

Na een voorspoedige reis zonder files zijn we aangekomen bij het theehuis waar de ontmoetingen plaats zullen vinden. De ruimte die we hebben gereserveerd is "Japanese-style" dus schoenen uit en op kussentjes op de grond aan heule lage tafeltjes zitten. Hartstikke leuk natuurlijk maar voor een 1,86m lange kaaskop als ik is 7 uur zo laag bij de grond niet altijd even fijn.

Over de ontmoetingen zelf ga ik hier verder niets vertellen, alleen dat het spannend en heel emotioneel was. In de ochtend was de ontmoeting met Siri's moeder en heeft ze voor het eerst haar 13 jarige broer ontmoet. In de middag was de ontmoeting met Mika' s moeder en zijn Taiwanese zusje die precies vandaag negen jaar werd. Het was een mooie enerverende dag...

Om 17.45 werden we weer opgehaald door Henry en zijn we een hapje gaan eten bij de Sushi Express. Voor omgerekend ietsje meer dan 36 euro hebben we met z'n vijven weer heerlijk ons buikje rond gegeten.

En nu schrijf ik dit stukje in het Yong Yue hotel in Taichung, onder het genot van een heerlijk Taiwan biertje. Even alles laten bezinken... Morgen gaat de rondreis verder...

1. Jeanet:
    23 december 2018
    Heerlijk om te lezen en jullie zo te volgen
  2. Wachou:
    23 december 2018
    Zeker een emotionele dag.. Maar bijzonder
  3. Oma Toos:
    23 december 2018
    Ja ik heb deze dag veel aan jullie gedacht, Een mooie maar emotionele dag,met een heerlijke afsluiting bij de sushi express en met Henry. Groet hem van mij. Fijne dag morgen. Liefs van mij.
  4. Bianca:
    23 december 2018
    Wat een mooie en bijzondere dag voor jullie.
    geniet van jullie mooie en speciale momentjes
  5. Dagmar & co:
    23 december 2018
    Onvergetelijke herinneringen gemaakt! Blijf genieten! xxx
  6. Jan en Nettie van Loon:
    23 december 2018
    fijn dat jullie het zo naar de zin hebben,maar dat het een emotionele dag is geweest kan ik me wel voorstellen,geniet er verder maar van
  7. Nicole Koskamp:
    23 december 2018
    Wat mooi en bijzonder dat dit mogelijk was.
  8. Bianca hermsen:
    23 december 2018
    Bijzonder! Ik ga jullie volgen 😉 . De echte verhalen hoor ik straks graag. Geniet van jullie reis.
  9. Henny:
    23 december 2018
    Mooi en heel bijzonder voor allemaal ,dit geeft je een extra kerstgevoel zoveel liefde daar 🙏🏻💕🦋
  10. Opa en oma:
    23 december 2018
    Wij hebben ook heel veel aan jullie gedacht, op deze bijzondere en emotionele dag. Vielen de cadeautjes in de smaak?? Het lijkt ons ook fijn dat Henry jullie daar overal naar toe brengt. En het is weer heerlijk om jullie op deze manier te kunnen volgen.
  11. Teuni Jacobs:
    23 december 2018
    Wat mooi dat de kinderen hun moeders weer kunnen ontmoeten en hun broertjes of zusjes
    Op naar de volgende belevenissen
    Veel plezier
    Vind het zo mooi dat we jullie reis zo nu ben volgen
  12. Frans.:
    23 december 2018
    Geniet van deze mooie momenten,ze zijn zeer kostbaar voor later.Dit wordt een prachtig Kerstmis 2018..
  13. Inge Vranken:
    23 december 2018
    Emotioneel maar prachtig dat dit mogelijk is! Geniet!
  14. Simone:
    24 december 2018
    Mooi 💖. Nieuwe herinneringen zowel voor de families in Taiwan als voor jullie als gezin. Fijn dat het allemaal weer gelukt is. GENIET van het vervolg van jullie reis en mooie kerstdagen 🌲😘
  15. Mireille:
    24 december 2018
    Mooi en heel bijzonder. Geniet van het vervolg van jullie reis en hele fijne kerstdagen.