8: On the road to Kenting

26 december 2018 - Kenting National Park, Taiwan

Na een toch weer enigszins onrustig nachtje, wel een stuk beter dan voorgaande, werden we vanochtend weer wakker in onze "Presidental Suite". Lekker douchen, koffertjes weer bedrijfsklaar maken en naar beneden om te ontbijten. Keuzetechnisch gezien was het allemaal weer dik in orde! Europees ontbijtje, chinees ontbijtje...ze hadden zelfs croissants, al zien die er hier iets anders uit dan bij ons. Ik dacht zelf eerst dat het een kaasbroodje of een saucijzenbroodje was. Ik ging deze ochtend voor een mooie combi, eerst een geroosterde boterham met een gebakken eitje, vervolgens nog een kommetje vers gekookte noedels met groenten en dat alles afgemaakt met een paar dimsummetjes en een klein stoombroodje met sweet cream. "Huh....5 kilo erbij?"... Jammer, dan toch maar iets harder fietsen als ik weer thuis ben.

Voor vandaag stond er niets bijzonders op het programma, alleen een ritje van Tainan naar Kenting, helemaal in het zuiden van Taiwan zoals jullie op het kaartje kunnen zien. De koffers gingen weer in de bus, vrouw en kinderen achterin en ik voorin bij Henry. Na een goeie dertig kilometer begon Henry wat zenuwachtig op z'n stoel te draaien en verontrust om zich heen te kijken. Toen ik vroeg wat er aan de hand was zei hij dat hij een vreemd geluid hoorde in de bus... Ik heb hem gerust gesteld en verteld dat dat de jeugd was die achterin lag te snurken. Na een korte plaspauze waarin we nog wat heerlijke gedroogde mango hebben gekocht zijn we begonnen aan de laatste etappe van onze reis. Onderweg zagen we verschillende auto's met afwijkende nummerplaten. De standaard Taiwanese nummerplaat is wit met zwarte letters/cijfers. De nummerplaten die wij zagen waren dat ook, maar dan met een Europees logootje ernaast, dat blauwe met die gele sterrencirkel zoals bij ons. Nu is het al even geleden dat ik op school heb gezeten, maar bij mijn weten hoort Taiwan nog steeds niet bij de Europese Unie... Het schijnt dat de Taiwanezen de nummerplaten nogal saai vinden en daarom die logo's voor de nummerborden voor weinig hier in Taiwan kunnen kopen. Zo zagen we auto's met o.a. Tsjechische logo's (CZ) en Duitse logo's inclusief adelaar. Heul vreemd om dat hier tegen te komen.

Om een uurtje of 1 waren we bij het Caesar Park Hotel. De kamer was nog niet klaar dus we hebben de koffers bij de receptie ingeleverd en zijn lekker aan het zwembad gaan hangen. Uiteindelijk mochten we de sleutel ophalen en hebben we de rest van de dag lekker gechilled.

's Avonds zijn we even het "durp" ingelopen om een hapje te eten. We wilden eigenlijk naar Smokey Joe, een restaurantje hier net buiten het terrein waar we 2 jaar geleden ook al geweest zijn, maar Joe is blijkbaar in de tussentijd uitgesmoked want de tent was verdwenen. Een goeie 200 meter verder zit Bai Sha Tan, een Thais restaurant waar we heen zijn gegaan. De mensen hingen daar zo ongeveer met de benen buiten dus we moesten even wachten op een tafeltje. Gelukkig was de doorloopsnelheid redelijk hoog en na 10 minuutjes kregen we een tafel. De keuze was snel gemaakt, Beef Coconut, Thai Chicken Satay, Padthai en Grilled Sirloin Beef. Na nog een klein rondje over de Nightmarket en een drankje in de bar van het hotel gaan we nu lekker het bed in. Morgen moeten we het ontbijtbuffet hier weer grondig inspecteren en 's middags staat een rondje outdoorkarten op het programma.... Hoe dat afloopt lezen jullie morgen weer....als het goed is... :-)

Trusten!

Groetjes, Marco

1. Oma Toos:
    26 december 2018
    Al met al... Weer een gezellige dag. Hoop dat jullie lekker kunnen slapen. Fijne dag morgen xx
  2. Oma Toos:
    26 december 2018
    Nou ik snap er niks van al twee keer mijn reactie geplaatst, doorgestuurd en daarna stond het er niet meer op pfff
  3. Oma Toos:
    Dus wel haha.
  4. Opa en oma:
    26 december 2018
    Wat een luxe allemaal!! Heerlijk om te zien!! Dat is genieten geblazen!!
  5. Mireille:
    27 december 2018
    Wat een mooie verhalen prachtig om ze te lezen.
    Super om jullie reis zo te volgen.
    Geniet ervan!
  6. Jan en Nettie van Loon:
    27 december 2018
    leuk zoals jij alles verteld,zo genieten wij met jullie mee,
    geniet ze verder