9: Dagje relax

27 december 2018 - 墾丁里, Taiwan

Vandaag hadden we een relaxdagje in Kenting. We hebben "uitgeslapen" tot 08.30u en hebben daarna een heerlijk ontbijtje naar binnen gewerkt. Na het ontbijt zijn we even naar de kelder van het hotel gegaan, daar zit een grote gameroom met allerlei electronische en niet-electronische spelletjes. Na 5 potjes airhockey en 3 potjes tafeltennis wilden de kids nog lekker even gaan zwemmen. Zwemspullen gehaald, omgekleed en om kwart voor 12 lagen de kindertjes in het water. We hadden alleen geen rekening gehouden met het feit dat er tussen 12 en 13 uur niemand het water in mag vanwege schoonmaakwerkzaamheden... Dan maar weer even naar het strand gewandeld.

Om 14.00u kwam Henry ons weer oppikken voor een rondje outdoor karten. Het weer was prima, niet super zonnig, maar wel een heerlijke 25 graden op de teller. De dames bleven aan de kant maar de heren, inclusief Henry, gingen de baan op voor een heat karten. Drie personen, 10 minuten rondscheuren voor omgerekend 21,50 euro. Bij ons in Duiven betaal je daar bijna 45 euro voor... Mika kwam als eerste over de finish, op 5 seconden gevolgd door ondergetekende en Henry was op een ronde gezet. Die rijdt gelukkig beter in z'n Mercedes Vito bus :-) Vervolgens zijn we lekker koffie gaan drinken

Terug op de kamer hebben we heerlijk gechilled, de kids hebben nog gezwommen. Zo werd het langzaam 19.00u en moest er weer gegeten worden...en wat kun je nu het beste eten als je in Taiwan bent?? Precies..... Pizza! Henry wist nog een leuk pizzatentje in Hengchun, een paar kilometer verderop. De pasta en vooral de risotto waren verrukkelijk, de pizza's vielen wat tegen maar dat werd weer ruimschoots vergoed door het toetje. Bleek dat er aan het tafeltje naast ons een wereldberoemde Taiwanese acteur zat te eten.... tenminste... Wereldberoemd in Taiwan in ieder geval. Henry heeft ons daarna weer afgezet aan het begin van de Nightmarket, zodat we nog even een wandelingetje langs alle kraampjes richting het hotel konden maken. Morgen verkassen we naar Taitung, naar een spahotel...en een karaoke tent. Wordt vervolgd...

Slaap lekker!

Groetjes, Marco

1. Oma Toos:
    27 december 2018
    Oh goed Mika gefeliciteerd Top joh. Voor 2 jaar terug wilde je al graag met papa karten maar toen mocht jij er niet in dat was balen. Leuk dat het nu wel mocht en nog eerste werd ook👍En jullie een lekker rustig dagje gehad. Fijne dag weer morgen😘
  2. Henny:
    👍 slaap lekker
  3. Opa en oma:
    27 december 2018
    Ja goed van Mika, ik heb hem al proficiat gewenst als reactie bij de foto!!
    Wat is Henry toch bijzonder waardevol voor jullie! Privé chauffeur/gids!!
    Slaap lekker!! en weer bedankt voor de up-date!!
  4. Nicole:
    28 december 2018
    @oma Toos, dat was 4 jaar geleden. 2 jaar geleden hebben we ook gekart, met Ally en Miss O., Siri en ik samen in 1 kart, weet je nog? Mika heeft toen ook gewonnen ;-)
  5. Oma Toos:
    Ja inderdaad. 🤔
  6. Teuni Jacobs:
    28 december 2018
    Wat een mooie verhalen weer
    Fijn om jullie reis zo te mogen volgen
    Geniet van alle mooie dingen die nog komen